A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Чуднівський ліцей" Чуднівської міської ради Житомирської області

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з математики

Дата: 16.09.2022 16:45
Кількість переглядів: 60

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з математики

 

При оцінюванні  навчальних досягнень учнів враховуються:

–        характеристики відповіді учня: правильність, повнота, логічність, обґрунтованість, цілісність;

–        якість знань: осмисленість, глибина, узагальненість, системність, гнучкість, дієвість, міцність;

–        ступінь сформованості загальнонавчальних і предметних умінь і навичок;

–        рівень володіння розумовими операціями: уміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, абстрагувати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо;

–        досвід творчої діяльності (вміння виявляти проблеми та розв’язувати їх, формулювати гіпотези);

–        самостійність оцінних суджень.Також слід враховувати, що оцінювання якості математичної підготовки учнів здійснюється в двох аспектах: рівень володіння теоретичними знаннями, який можна виявити в процесі усного опитування, та якість практичних умінь і навичок, тобто здатність до застосування вивченого матеріалу під час розв’язування задач і вправ.

 

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень

 

I. Початковий

 

1

Учень (учениця) розпізнає один із кількох запропонованих математичних об'єктів (символів, виразів, геометричних фігур тощо), виділивши його серед інших; читає і записує числа, переписує даний математичний вираз, формулу; зображує найпростіші геометричні фігури (малює ескіз)

2

Учень (учениця) виконує однокрокові дії з числами, найпростішими математичними виразами; впізнає окремі математичні об'єкти і пояснює свій вибір

3

Учень (учениця) співставляє дані або словесно описані математичні об'єкти за їх суттєвими властивостями; за допомогою вчителя виконує елементарні завдання

 

II. Середній

4

Учень (учениця) відтворює означення математичних понять і формулювання тверджень; називає елементи математичних об'єктів; формулює деякі властивості математичних об'єктів; виконує за зразком завдання обов'язкового рівня

5

Учень (учениця) ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання математичних дій прикладами із пояснень вчителя або підручника; розв'язує завдання обов'язкового рівня за відомими алгоритмами з частковим поясненням

6

Учень (учениця) ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання математичних дій власними прикладами; самостійно розв'язує завдання обов'язкового рівня з достатнім поясненням; записує математичний вираз, формулу за словесним формулюванням і навпаки

 

III. Достатній

7

Учень (учениця) застосовує означення математичних понять та їх властивостей для розв'язання завдань у знайомих ситуаціях; знає залежності між елементами математичних об'єктів; самостійно виправляє вказані йому (їй) помилки; розв'язує завдання, передбачені програмою, без достатніх пояснень

8

Учень (учениця) володіє визначеним програмою навчальним матеріалом; розв'язує завдання, передбачені програмою, з частковим поясненням; частково аргументує математичні міркування й розв'язування завдань

9

Учень (учениця): вільно володіє визначеним програмою навчальним матеріалом; самостійно виконує завдання в знайомих ситуаціях з достатнім поясненням; виправляє допущені помилки; повністю аргументує обґрунтування математичних тверджень; розв'язує завдання з достатнім поясненням

 

IV. Високий

10

Знання, вміння й навички учня (учениці) повністю відповідають вимогам програми, зокрема: учень (учениця) усвідомлює нові для нього (неї) математичні факти, ідеї, вміє доводити передбачені програмою математичні твердження з достатнім обґрунтуванням; під керівництвом учителя знаходить джерела інформації та самостійно використовує їх; розв'язує завдання з повним поясненням і обґрунтуванням

11

Учень (учениця) вільно і правильно висловлює відповідні математичні міркування, переконливо аргументує їх; самостійно знаходить джерела інформації та працює з ними; використовує набуті знання і вміння в незнайомих для нього (неї) ситуаціях; знає, передбачені програмою, основні методи розв'язання завдання і вміє їх застосовувати з необхідним обґрунтуванням

12

Учень (учениця) виявляє варіативність мислення і раціональність у виборі способу розв'язання математичної проблеми; вміє узагальнювати й систематизувати набуті знання; здатний(а) до розв'язування нестандартних задач і вправ

 

Письмові роботи оцінюються за такими вимогами:

Для зручності можна оцінювати кожне завдання у звичній термінології «плюс - мінус»:

Що виконав учень

 

Отримав правильну відповідь і навів повне її обґрунтування

+

Отримав правильну відповідь, але вона недостатньо обґрунтована або

розв’язання містить незначні недоліки

+

-

Отримав відповідь, записав правильний хід розв’язування завдання, але в

процесі розв’язування допустив помилку обчислювального або логічного (при обґрунтуванні) характеру

+

-

Суттєво наблизився до правильного кінцевого результату або в результаті

знайшов лише частину правильної відповіді

-

+

Розпочав розв’язувати завдання правильно, але в процесі розв’язування

припустився помилки у застосовуванні необхідного твердження чи формули

-

+

Лише розпочав правильно розв’язувати завдання або розпочав хибним

шляхом, але в подальшому окремі етапи розв’язування виконав правильно

 

¯

Розв’язання не відповідає жодному з наведених вище критеріїв

0 балів

 

Вчитель переводить оцінку з системи «плюс - мінус» у бали за наступною шкалою.

Максимальний бал за завдання

Оцінка в системі «плюс - мінус». Переведення в бали

 

+

+

-

-

+

 

¯

1

1

0,5

0,5

0

2

2

1,5

1

0,5

3

3

2-2,5

1-1,5

0,5

4 4 3-3,5 2-2,5 1-1,5

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора