7 клас
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 7 класу з біології тема «ВСТУП»
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів |
I.Початковий |
1 |
Учень (учениця) розрізняє клітини, тканини, органи, системи органів тварин |
2 |
Учень (учениця) відтворює незначну частину навчального матеріалу про середовища існування тварин, має нечіткі уявлення про клітини, тканини, органи, системи органів тварин |
|
3 |
Учень (учениця) відтворює середовища існування тварин; прояви життєдіяльності тварин, з допомогою вчителя розпізнає клітини, тканини, органи, системи органів тварин; |
|
II. Середній |
4 |
Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює середовища існування тварин; прояви життєдіяльності тварин; ознаки тваринної клітини; тканини тварин, органи, системи органів та їхні функції; може розпізнати клітини, тканини, органи, системи органів тварин |
5 |
Учень (учениця) відтворює середовища існування тварин; прояви життєдіяльності тварин; ознаки тваринної клітини; тканини тварин, органи, системи органів та їхні функції; здатний з помилками й неточностями дати визначення понять тварини, автотрофний організм, гетеротрофний організм |
|
6 |
Учень (учениця) виявляє знання й розуміння про будову тіла тварин. Відповідь його(її) правильна, але недостатньо осмислена. Вміє описувати будову тіла тварин, використовуючи опудала, муляжі, вологі препарати, колекції; |
|
III. Достатній |
7 |
Учень (учениця) правильно відтворює навчальний матеріал, знає типи живлення: автотрофний та гетеротрофний, вміє наводити окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні навчальні дії |
8 |
Знання учня (учениці) є достатніми, він (вона) застосовує вивчений матеріал щодо значення знань про тварин у природі та житті людини, намагається аналізувати клітини тварин, рослин, грибів, Відповідь його (її) логічна, хоч і має неточності |
|
9 |
Учень (учениця) добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, уміє аналізувати й систематизувати відмінності тварин від рослин та грибів, використовує загальновідомі докази щодо значення знань про тварин у природі та житті людини |
|
IV. Високий |
10 |
Учень (учениця) має повні, глибокі знання, здатний (а) пояснити відмінності тварин від рослин та грибів, робити висновки, узагальнення щодо значення знань про тварин у природі та житті людини |
11 |
Учень (учениця) має гнучкі знання про клітини тварин, рослин, грибів, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, уміє знаходити їиа аналізувати типи живлення: автотрофний та гетеротрофний; |
|
12 |
Учень (учениця) має системні, міцні знання середовища існування тварин; прояви життєдіяльності тварин; ознаки тваринної клітини; тканини тварин, органи, системи органів та їхні функції;ъъ усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях. Уміє самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати опанований матеріал щодо значення знань про тварин у природі та житті людини |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 7 класу з біології тема «РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТВАРИН»
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів |
I.Початковий |
1 |
Учень (учениця) розрізняє тварин на зображеннях, у колекціях (на прикладі зазначених у змісті груп тварин); |
2 |
Учень (учениця) відтворює незначну частину навчального матеріалу середовища існування та способи життя тварин; особливості зовнішньої будови, які відрізняють тварин зазначених груп серед інших організмів;має нечіткі уявлення про тварин на зображеннях, у колекціях |
|
3 |
Учень (учениця) відтворює середовища існування та способи життя тварин; особливості зовнішньої будови, які відрізняють тварин зазначених груп серед інших організмів;ъ рідкісні види тварин України та свого краю |
|
II. Середній |
4 |
Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал, може установлювати зв’язок між будовою тварин і способом життя |
5 |
Учень (учениця) відтворює основний навчальний матеріал, здатний з помилками й неточностями дати визначення понять вид, безхребетні, хордові |
|
6 |
Учень (учениця) виявляє знання й розуміння пристосування тварин до життя у воді; пристосування тварин до життя на суходолі; пристосування тварин до життя у ґрунті; пристосування тварин до польоту; пристосування тварин до паразитичного способу життя (на прикладі паразитичних червів та членистоногих). Відповідь його(її) правильна, але недостатньо осмислена. |
|
III. Достатній |
7 |
Учень (учениця) правильно відтворює навчальний матеріал, знає середовища існування та способи життя тварин; особливості зовнішньої будови, які відрізняють тварин зазначених груп серед інших організмів; рідкісні види тварин України та свого краю; вміє наводити приклади тварин зазначених груп; видів тварин, поширених в Україні та своїй місцевості; видів тварин, що є паразитами людини та переносниками збудників хвороб |
8 |
Знання учня (учениці) є достатніми, він (вона) застосовує вивчений матеріал під час роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням, намагається аналізувати особливості будови організму тварин, встановлювати найсуттєвіші зв'язки між будовою тварин і способом життя; фактами, робити висновки,що особливості будови організму тварин є результатом пристосування до характерного для них способу життя. Відповідь його (її) логічна, хоч і має неточності |
|
9 |
Учень (учениця) добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання під час роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням, уміє аналізувати й систематизувати інформацію, щодо різноманітності тварин, їх ролі у природі та значення в житті людини; щодо значення знань про біологічні особливості паразитичних безхребетних тварин для попередження зараження ними; |
|
IV. Високий |
10 |
Учень (учениця) має повні, глибокі знання, здатний (а) дотримуватися правил особистої гігієни для попередження зараження паразитичними безхребетними тваринами, робити висновки, узагальнення особливості будови організму тварин є результатом пристосування до характерного для них способу життя |
11 |
Учень (учениця) має гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх для попередження зараження паразитичними безхребетними тваринами, уміє знаходити інформацію про ціннісне ставлення до тварин та власного здоров’я |
|
12 |
Учень (учениця) має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено дотримується правил особистої гігієни для попередження зараження паразитичними безхребетними тваринами. Уміє самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати опанований матеріал щодо різноманітності тварин, їх ролі у природі та значення в житті людини;щодо значення знань про біологічні особливості паразитичних безхребетних тварин для попередження зараження ними |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учні «ПРОЦЕСИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ТВАРИН»
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів |
I.Початковий |
1 |
Учень (учениця) розрізняє системи органів тварин; типи симетрії тіла тварин; типи кровоносної системи; типи розвитку тварин; |
2 |
Учень (учениця) відтворює незначну частину навчального матеріалу про процеси життєдіяльності тварин: живлення, дихання й газообмін, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст і розвиток; має нечіткі уявлення про системи органів тварин; типи симетрії тіла тварин;типи кровоносної системи; типи розвитку тварин; |
|
3 |
Учень (учениця) відтворює процеси життєдіяльності тварин: живлення, дихання й газообмін, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст і розвиток;органи травлення, дихання (газообміну), кровообігу, виділення;основні функції крові та типи кровоносних систем;види скелета;типи симетрії тіла;органи чуття;форми розмноження;статеві клітини; типи розвитку; з допомогою вчителя характеризує різноманітність травних систем тварин |
|
II. Середній |
4 |
Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює процеси життєдіяльності тварин: живлення, дихання й газообмін, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст і розвиток; органи травлення, дихання (газообміну), кровообігу, виділення; основні функції крові та типи кровоносних систем; види скелета; типи симетрії тіла; органи чуття; форми розмноження; статеві клітини; типи розвитку, може повторити різноманітність травних систем тварин, способи пересування тварин |
5 |
Учень (учениця) відтворює процеси життєдіяльності тварин: живлення, дихання й газообмін, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст і розвиток;органи травлення, дихання (газообміну), кровообігу, виділення;основні функції крові та типи кровоносних систем;види скелета;типи симетрії тіла;органи чуття;форми розмноження;статеві клітини; типи розвитку; здатний з помилками й неточностями дати визначення понять живлення, дихання, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст, розвиток |
|
6 |
Учень (учениця) виявляє знання й розуміння значення живлення, дихання, газообміну, транспорту речовин, виділення, розмноження, покривів тіла, нервової системи та органів чуття для організму. Відповідь його(її) правильна, але недостатньо осмислена. |
|
III. Достатній |
7 |
Учень (учениця) правильно відтворює навчальний матеріал, знає - транспорт речовин у тварин різних груп;радіальну та двобічну симетрії тіла; способи пересування тварин; різноманітність покривів тіла тварин; особливості нервової системи та органів чуття в різних груп тварин; форми розмноження, запліднення тварин; прямий та непрямий розвиток, вміє наводити окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні навчальні дії |
8 |
Знання учня (учениці) є достатніми, він (вона) застосовує вивчений матеріал під час роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням, намагається аналізувати органи та системи органів в різних груп тварин;прояви життєдіяльності у різних груп тварин (живлення, травлення, дихання, виділення). Відповідь його (її) логічна, хоч і має неточності |
|
9 |
Учень (учениця) добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, уміє аналізувати й систематизувати інформацію про органи та системи органів в різних груп тварин; прояви життєдіяльності у різних груп тварин (живлення, травлення, дихання, виділення); |
|
IV. Високий |
10 |
Учень (учениця) має повні, глибокі знання про органи та системи органів в різних груп тварин;прояви життєдіяльності у різних груп тварин (живлення, травлення, дихання, виділення); здатний (а) використовувати їх у практичній діяльності, робити висновки про ускладнення будови організму тварин пов’язане з удосконаленням і розширенням функцій |
11 |
Учень (учениця) має гнучкі знання про значення живлення, дихання, газообміну, транспорту речовин, виділення, розмноження, покривів тіла, нервової системи та органів чуття для організму, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, уміє знаходити інформацію та аналізувати взаємозв’язок між будовою органів та їхніми функціями |
|
12 |
Учень (учениця) має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено аналізує взаємозв’язок між будовою органів та їхніми функціями. Уміє узагальнювати ускладнення будови організму тварин пов’язане з удосконаленням і розширенням функцій |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 7 класу
з біології тема «ПОВЕДІНКА ТВАРИН»
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів |
I.Початковий |
1 |
Учень (учениця) розрізняє форми поведінки тварин; типи угруповань тварин |
2 |
Учень (учениця) відтворює незначну частину навчального матеріалу про методи вивчення поведінки тварин;форми поведінки тварин;угруповання тварин; має нечіткі уявлення про форми поведінки тварин; типи угруповань тварин |
|
3 |
Учень (учениця) відтворює методи вивчення поведінки тварин; форми поведінки тварин; угруповання тварин; з допомогою вчителя спостерігає та описує поведінку тварин; |
|
II. Середній |
4 |
Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює біологічне значення вродженої та набутої поведінки; може описати поведінку тварин; |
5 |
Учень (учениця) відтворює біологічне значення вродженої та набутої поведінки;форми поведінки , здатний з помилками й неточностями дати визначення понять інстинкт, научіння, поведінка тварин, міграція |
|
6 |
Учень (учениця) виявляє знання й розуміння форми поведінки тварин. Відповідь його(її) правильна, але недостатньо осмислена. Вміє за зразком спостерігати та описувати поведінку тварин; планувати хід дослідження, прогнозувати очікувані результати та фіксувати їх |
|
III. Достатній |
7 |
Учень (учениця) правильно відтворює навчальний матеріал, знає методи вивчення поведінки тварин;форми поведінки тварин; угруповання тварин; вміє наводити їприклади міграцій тварин;способів орієнтування тварин; використання тваринами знарядь праці; |
8 |
Знання учня (учениці) є достатніми, він (вона) застосовує вивчений матеріал під час спостереження та опису за поведінкою тварин, намагається аналізувати зміни поведінки тварин з віком. Відповідь його (її) логічна, хоч і має неточності |
|
9 |
Учень (учениця) добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, уміє аналізувати й систематизувати інформацію про зміни поведінки тварин з віком; циклічні зміни поведінки, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією |
|
IV. Високий |
10 |
Учень (учениця) має повні, глибокі знання, здатний (а) охарактеризувати біологічне значення вродженої та набутої поведінки; форми поведінки;робити висновки, узагальнення про пристосувальне значення поведінки в житті тварин |
11 |
Учень (учениця) має гнучкі знання про пристосувальне значення поведінки в житті тварин, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, уміє знаходити інформацію та аналізувати зміни поведінки тварин з віком; циклічні зміни поведінки, ставити і розв'язувати проблеми |
|
12 |
Учень (учениця) має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях. Уміє самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати опанований матеріал, самостійно користуватися джерелами інформації, приймати рішення про ціннісне ставлення до тварин |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 7 класу
з біології тема «ОРГАНІЗМИ І СЕРЕДОВИЩЕ ІСНУВАННЯ»
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів |
I.Початковий |
1 |
Учень (учениця) розрізняє чинники середовища існування |
2 |
Учень (учениця) відтворює незначну частину навчального матеріалу про передачу енергії в екосистемі, має нечіткі уявлення про чинники середовища існування |
|
3 |
Учень (учениця) відтворює частину навчального матеріалу; з допомогою вчителя характеризує взаємодію організмів між собою та середовищем життя |
|
II. Середній |
4 |
Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює чинники середовища існування; заповідники й заповідні території України; може описати передачу енергії в екосистемі; |
5 |
Учень (учениця) відтворює основний навчальний матеріал, здатний з помилками й неточностями дати визначення понять екосистема, рослиноїдні тварини, хижі тварини, паразити, ланцюги живлення, охорона природи, Червона книга України |
|
6 |
Учень (учениця) виявляє знання й розуміння взаємодію організмів між собою та середовищем життя. Відповідь його(її) правильна, але недостатньо осмислена. Вміє визначати роль організмів як компонентів екосистеми |
|
III. Достатній |
7 |
Учень (учениця) правильно відтворює навчальний матеріал, знає чинники середовища існування; заповідники й заповідні території України; вміє наводити приклади пристосування тварин до впливу різних чинників середовища (температури, освітленості, вологи); |
8 |
Знання учня (учениці) є достатніми, він (вона) застосовує вивчений матеріал про роль організмів як компонентів екосистеми, намагається аналізувати ціннісне ставлення до живої природи, встановлювати найсуттєвіші зв'язки між організмами в екосистемі. Відповідь його (її) логічна, хоч і має неточності |
|
9 |
Учень (учениця) добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, уміє аналізувати й систематизувати інформацію, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією |
|
IV. Високий |
10 |
Учень (учениця) має повні, глибокі знання про роль організмів як компонентів екосистеми, здатний (а) використовувати їх у практичній діяльності, робити висновки про стан заповідних територій України та свого краю, узагальнення про взаємодію організмів між собою та середовищем життя; |
11 |
Учень (учениця) має гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, уміє знаходити інформацію про стан заповідних територій України та свого краю та аналізувати щодо взаємозв’язку між організмами в екосистемі;, ставити і розв'язувати проблеми |
|
12 |
Учень (учениця) має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях. Уміє самостійно аналізувати, оцінювати стан заповідних територій України та свого краю, узагальнювати опанований матеріал щодо взаємозв’язку між організмами в екосистемі;, самостійно користуватися джерелами інформації, приймати рішення етичного ставлення до природи та її охорони |