A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Чуднівський ліцей" Чуднівської міської ради Житомирської області

В Чуднівському ліцеї, в рамках Всеукраїнського тижня права відбулись дебати німецько-українського проекту «Молодь дебатує»

Дата: 13.12.2019 16:19
Кількість переглядів: 520

Сьогодні у дебатному гуртку в Чуднівському ліцеї, в рамках Всеукраїнського тижня права тренерка дебатів німецько-українського проекту «Молодь дебатує» Т.П.Мастюк з учнями-дебатантами із 10-А класу обговорювали тему, яка була запропонована координаторами проекту Віолою фон Крамон(депутатка європарламенту) та Ольгою Пішель для міжрегіольних учнівських дебатів в Україні у 2019 році: «Чи слід в Україні запровадити єдиний день багато культурності?». Дебати пройшли дуже жваво і насичено; було приведено багато вагомих аргументів як «за» так і «проти» такого дня; розглянуто поняття багато культурності. Цікавим був головний висновок: питання дня багато культурності на даному етапі розвитку української державності передчасне, Конституція гарантує усім рівні права та можливості; а зараз більш важливим є питання патріотизму і національної свідомості і самоідентифікації в першу чергу українців. Таку позицію підтримала і більшість (90 відсотків) учнів-глядачів.

 

 

Дебатну технологію можна успішно застосовувати на різних предметах. Зокрема, я використовую цю технологію на уроках зарубіжної літератури як розвиток зв’язного мовлення; головне, щоб учні знали текст та побудували питання-тему так, щоб вона була придатна для дебатів. Цікавим був урок-дебати на тему: «Чи справді за допомогою насильства можна привести суспільство до щастя?» ( за новелою Гофмана «Крихітка Цахес на призвісько Циннобер»). Варто зазначити, що учні добре розуміють, що таке насильство, зло, але частина з них погоджується, що насильство – це невід’ємна частина життя любого суспільства, а інша – навпаки, що цивілізована людина і насильство неприйнятні ні в якому вигляді, адже насильство породжує лише насильство. Цікаві думки звучали про «дозоване» насильство, але не було відповіді «хто і як має вимірювати насильство», що  і хто має дозволити, а що – ні. Врешті, понад 90 відсотків дебютантів і глядачів прийняли позицію про недопустимість насильства, але запропонували продовжити обговорення даної теми, можливо з іншою постановкою питання.



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора