A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Чуднівський ліцей" Чуднівської міської ради Житомирської області

Уроки доброчесності у КЗ "Чуднівський ліцей"

Дата: 24.01.2022 22:21
Кількість переглядів: 179

Уроки доброчесності у КЗ «Чуднівський ліцей»

Доброчесність є необхідною й важливою складовою будь-якої діяльності, а особливо  освітньої. Доброчесність з боку як вчителя, так і здобувача освіти називається академічна доброчесність, яка визначена  ст.42 закону Про освіту, Положенням про академічну доброчесність КЗ «Чуднівський ліцей» як сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання з метою забезпечення довіри до результатів навчання, попередження порушень освітнього процесу.

Якщо взяти прості приклади:

- чи хотіли б ви, щоб вас оперував лікар, який списував і нечесно здобував оцінки в школі, а потім в університеті?;

- чи почувалися б ви впевнено й комфортно у багатоповерхівці, спроектованій  інженером, який списував і нечесно здобував оцінки у школі та університеті?

….

 

Для того, щоб у людини виховувати цінності: чесності, довіри, справедливості, поваги та відповідальності потрібно розпочати змалечку. Принципи такого виховання мають бути і вдома, де прикладом є батьки і в закладі освіти, де прикладом є вчителі та учні.

            З цією метою у ліцеї у січні проходили уроки доброчесності. Учні 2-В класу  визначали складові доброчесності та переглядали мультик, 3-А  - грали вікторину, 4-А -  обговорювали відео «Академічна доброчесність. Що це?», а учні 3-В та 4-Б колективно створювали  «Книгу Доброчесності у класі».  У 5-Б був «Магічний урок доброчесності», ознайомлення з проєктом «Я крапля в океані», перегляд відеоролику  про доброчесність на уроці англійської мови та його обговорення. Учні  7-А переглядали відеоролики та проводили конкурси «Чесність починається з тебе», «Шпаргалочка», «Навчайся гідно та відповідально», «Папір – не сенс життя» та грали у гру «Що? Де? Коли?» на тематику доброчесності. У 7-Б, 9-Б  відбулась бесіда «Академічна доброчесність», у 9-В - «Добро та чесність».  Учні 10-Б, 10-В класу переглянули відеоролик «Академічна доброчесність починається з тебе» та «Поради з академічної доброчесності для школярів».

 

Василь Сухомлинський
«СТО ПОРАД УЧИТЕЛЕВІ»

93. УМІЙТЕ ЗРОБИТИ ДОБРОЧЕСНІСТЬ ПРИВАБЛИВОЮ

            …

            Будь чесним, правдивим, нетерпимим і непримиренним до лицемірства — якби ми тільки без кінця повторювали ці слова, вони перетворилися б для вихованців у надокучливі нотації — до них ставилися б як до дуже корисного, але відразливого риб’ячого жиру. Чесність, правдивість, нетерпимість до обману повинні стати хвилюючою, привабливою, принадною діяльністю (зазначимо в дужках, що влиття, єдність діяльності й доброчесності — одна з головних проблем практичної педагогіки). Нам вдалося досягти того, що юнаки й дівчата не списують, не підглядають у підручник під час виконання самостійної роботи: соромно самим перед собою. Якби ми без кінця повторювали: трудитися своїми силами — добре; списувати, користуватися чужою працею — погано, наші хороші повчання перетворилися б в набридливі нотації.

            Ми спонукаємо вихованців до діяльності, яка розкриває красу, привабливість доброчесності…

За матеріалами: В.О. Сухомлинський. Сто порад учителеві. Вибрані твори в п'яти томах. Том другий. Видавництво "Радянська школа", 1976, стор. 637 - 638.

 



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора